Hajrá! Mi nagyon készülünk! És Ti? 

Amit a versenyről tudnod kell röviden 

Rajt és Cél?

Ahogy  tavaly is, úgy most is a  Rajt/Cél: Magyarszecsődi sportpálya

A futó távolságok?

Távok: 5 km, 10,5 km, 21 km 

KEZDŐ FUTÓKNAK - MIELŐTT ELINDULSZ!


MIELŐTT NEKIKEZDESZ

Fontos, hogy ha sosem futottál, vagy nagyon régen, akkor fokozatosan szoktasd hozzá a szervezetedet az edzéshez. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha például gyalogolsz a munkába, vagy a lift helyett a lépcsőd választod az első hetekben. Ha otthon valamire szükséged van, kelj érte fel és ne másokat ugráltass. Ha autóval mennél, válaszd inkább a kerékpárt ésszerű távokon belül és ne a bejáratoknál akarj megrögzötten parkolni. Ha elmúltál 40, és/vagy jelentős a túlsúlyod és/vagy a családban előfordultak szívproblémák, akkor mindenek előtt keresd fel a háziorvosodat egy vizit céljából.

NE AKARJ FUTNI, HA MÉG A TEMPÓS SÉTA SEM MEGY

Ha az erőszinted alacsony, akkor a futás nagyon hamar kifáraszt és elveszíted a motivációdat. Kiválóan növeli az állóképességet és fokozza a fogyást már a séta is. Ezután válts laza kocogásba, akár csak 50-100 méter erejéig és ha a kocogás kényelmesen megy, akkor jöhet a tempó fokozása és a futás.

NÉMI BEFEKTETÉS NEM ÁRT

Az rendben van, hogy futni mindenki tud, viszont az nem mindegy, hogy meddig... Ha még hosszú ideig szeretnél futni és fájdalommentesen élni, akkor az első, amire érdemes beruházni, az egy futócipő. Ha már túl vagy a tempós sétán és elkezdesz kocogni, vagyis nagyobb becsapódásokkal járó mozgást végezni, ahol nagy súly terhelődik az ízületekre, akkor már itt is az idő, hogy vegyél egy, a terepnek és az adottságaidnak megfelelő futócipőt. Szakboltban.

A hölgyeknek nagyon fontos a megfelelő melltartó beszerzése, ami stabilan tartja a melleket, mert nem csak kényelmetlen a nem megfelelő ruházat, de a kötőszövetekre sem lesz túl jó hatással a futás és könnyen a mellek megereszkedése lehet az eredmény, főleg, ha a fogyás a cél és ezért diétás étrendet is követsz!

A ruházat tekintetében amatőrként nem kell túl nagy dolgokba befektetni, a lényeg, hogy kényelmes, jól szellőző ruházatot válassz, ami nem irritálja a bőrödet és megfelelően tudsz benne mozogni.

LÉGY BIZTONSÁGBAN - LÉGY LÁTHATÓ!

Ha a szabadban történő futást választod, akkor nagyon fontos, hogy látható legyél! Akár éjjel, akár nappal van, az autósok nem számolnak a futókkal, mert (sajnos) nem megszokott látvány. Nyilván nem az úton kell futni, de előfordulhat, hogy nincs más választás, vagy csak át kell vágnod egy autóúton. Az autósok a városban is bajban vannak azzal, hogy felmérjék a sebességedet és kiszámítsák a közeledésedet. Egyébként is jobb az elővigyázatosság és a jól láthatóság, tegyél ezért meg mindent! Szerezz be egyszerűen nadrágra, karra csatolható láthatósági eszközöket! És bánj csínján a hangerővel, ha zenét hallgatsz ilyen körülmények között! Természetesen a futópadon nem fontos, hogy világíts, mint egy karácsonyfa ;-)

A LEGJOBB MOTIVÁCIÓ - TALÁLJ EGY VERSENYT

Rengeteg szabadidős verseny van egész évben, amelyekre bárki benevezhet. A remek hangulat mindenkit sokkal jobb teljesítményre sarkall, mint amit a hétköznapi edzések során elér, ezért is jó ötlet találni egy számodra ideális távú versenyt és benevezni. Ha most kezdesz futni, a legjobb az, ha kb. 4-6 hónap múlva lesz az esemény. 3-5 km-t becélozni tökéletes első alkalomra. Így fel tudod mérni, hogyan reagálsz a versenydrukkra, megtanulod tartani a saját tempódat és beosztani az erődet versenykörülmények között is.


Nagy Dóri, BioTechUSA testkultúra szakértő 

További információkat a nevezés fülön találsz

Nézd meg merre fogunk futni